Félelem és reszketés Hanoiban

 2010.12.18. 17:59

Ezt nem lehet leírni, ezt át kell élni. Mindenki mondta, hogy Hanoiban átkelni az úttesten egy külön mûvészeti ág, de én naív azt hittem, hogy Kairó után ez meg se kottyan nekem. Hát tévedtem.

Korábban azt gondoltam, hogy sehol se szabad robogót bérelni, mert az életveszélyes. Hanoiban gyorsan megváltozott errôl a véleményem. Itt ha van robogód, akkor legalább egyenlô esélyekkel indulsz a túlélésért.

Hanoiban a járda a hagyományos értelemben gyakorlatilag nem létezik. A jól megszokott "gyalogos közlekedésre szánt úttdarab" funkció helyét átvették más, sokkal magasztosabb tevékenységek, úgymint bármilyen bolt szabadtéri meghosszabbítása, barkács mûhely, pedikûr-manikûr szalon, étterem, robogó parkoló... és ez csak egy szolíd ízelítô. 

Így az egyszeri szerencsétlen gyalogos létezésének 99%-át az úttesten tölti, ahol váratlanabbnál váratlanabb irányokból támadnak a biciklisek, a robogósok, a biciklis riksák, a vállukon átvetve bazi nehéz (próbáltam, mert rámakasztottak egyet) kosarakat cipelô nénik, a különbözô méretû és formájú autók, kisbuszok, pickupok és társaik. Elképesztô.

Elôször próbáltam várni a zöld lámpára. Aztán rájöttem, hogy a zöld lámpa csak annyit változtat, hogy abból az egy irányból valamivel kevesebb jármû érkezik, a többi irányból viszont sokkal több! Aztán kipróbáltam a lassan mozgok egy irányba egyenletes sebességgel taktikát, amivel idôvel átjutottam ugyan, de nem egyszer töltöttem hosszú-hosszú perceket egy-egy többsávos út kellôs közepén, miközben a helyiek szlalomoztak körülöttem.

Kipróbáltam a kövessünk egy helyit technikát is, nem sok sikerrel. Mentségemre szolgáljon, hogy csak 2 napot töltöttem Hanoiban, és a második nap végére már jelentôsen javult a szintidôm.

Egyébként miután az ember hozzászokik a gondolathoz, hogy itt ô most ki lesz vasalva, nagyon élvezetes figyelni ezt a forgatagot. Én egy fél napot töltöttem a forgalom fényképezésével. Bár a fotók úgyse tudják visszaadni ezt az "Atttyaúúristen, mi van itt?!" érzést, de azért rémélem, hogy legalább sikerült elkapni a hangulatot.

Címkék: közlekedés utazás vietnám hanoi

A bejegyzés trackback címe:

https://vagabondina.blog.hu/api/trackback/id/tr262524383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása